تعمیر کولرگازی در مشهد در محل شما، متخصص کار بلد و آموزش دیده کولرگازی ال جی میخواهد و برای حفظ طول عمر کولرگازی خود، و بهینه سازی هزینه ها به جهت تعمیرات
باید آن را به تعمیرکاران متخصص مجموعه فنی کار مشهد تعمیرات کولرگازی تان را سپرد
فرقی نمیکند که اسپیلت شما چه برندی داشته باشد، در تیم تخصصی فنی کار مشهد انواع تعمیرات کولر گازی برندهای مختلف همراه با قطعات فابریک و قیمتهای طبق نرخنامه اتحادیه انجام میگردد.
همانطورکه مستحضر هستید ايجاد شرايط آسايش شما مشتریان عزیز از اهداف اصلی فنی کار مشهد بوده و بران ساختیم که سيستمهاي سرمایشی ال جی و تهويه مطبوع از جمله کولرهاي گازي
يکي از انواع اين سيستمها تخصصی ماميباشد و به واسطه تنوع طرح امروزه با استقبال فراواني مواجه شده است. در اين
چگونگي نصب، راه اندازي و تعمير کولرهاي گازي پنجرهاي و اسپیلت خواهيم پرداخت و به شما مشتریان محترم معرفی مینماییم
اینجا تعمیرگاه مجاز و تخصصی کولر گازی و اسپیلت در مشهد است. اکنون که وارد این صفحه شده اید احتمال زیاد به مشکلی با کولر گازی منزل یا محل کار خود برخورده اید. با تعمیرات در محل کولر گازی و اسپیلت در مشهد توسط تیم متخصص فنی کار مشهد دیگر نگرانی بابت روند تعمیر کولر گازی خویش در مشهد نخواهید داشت. چرا که :
تعمیرگاه مجاز کولر گازی با تکنسین ها در سراسر مشهد خدمات را برای شما عزیزان اسان نموده ایم
در مجموعه ما تعمیرکار کولرگازی بالباس فرم در محل حاضر میشود
کلیه خدمات کولرگازی در فنی کار مشهد با ضمانتنامه رسمی و قطعات فابریک انجام میگردد.
بعد از تماس شما با تعمیرگاه مجاز کولرگازی فنی کار مشهد توسط اوپراتور مربوطه راهنمایی میشوید تا چنانچه مشکل جزئی بود رفع عیب شود، در غیر این صورت تعمیرکار کولرگازی در مشهد ظرف کمتر ازدو ساعت در محل شما حاضر میشود
چنانچه کولرگازی خریداری نموده اید جهت نصب و استفاده از خدمات پس از فروش، با شماره نمایندگی تعمیرات کولرگازی مندرج شده در برگه گارانتی تماس حاصل نمایید.
1 دوشاخه دستگاه را به پريز برق متصل و دستگاه را روشن و در وضعيتهاي مختلف تست نماييد.
2 آمپر دستگاه را حتما کنترل نماييد.
3 وضعيت دستگاه را از نظر ميزان ارتعاش کنترل کنيد.
نکته:
1 قبل از راه اندازي ولتاژ ساختمان را با ولتاژ کار دستگاه چک نماييد.
2 به هنگام راه اندازي دقت کنيد کابل دستگاه بين لولها و دستگاه قرار نگرفته باشد.
3 قبل از راه اندازي پريز و کابل تابلو را کنترل تا با دستگاه همخواني داشته باشد.
4 قبل از راه اندازی کنترل کنيد پريز دستگاه داراي يک فيوز مستقل باشد.
5 در صورت عدم وجود شرايط فوق هرگز تا قبل از رفع نواقص دستگاه را راه اندازي ننماييد و فورا با مجموعه فنی کار مشهد تماس حاصل نمایید.
توجه:
1 باتري ريموت کنترل را در صورت تعويض در ظروف بازيافت مربوط به آن دفع کنيد.
2 در مراحل نصب و راه اندازی دستورالعمل کارخانه سازنده مالک عمل است.
تمامی ارورهای کولر گازی اسپیلت ال جی
ارور CH 01 بروز این مشگل در کولر شما نشانگرخرابی در سنسور هوا این دور دستگاه است و اهم فیزیکی ان 10 است
ارور CH 02 این ارور مرتبط با سنسور پایپ است برق دستگاه را قطع وصل نمایید و سوکت سنسور چک شود و بعد از تست اهم گیری اگر تناقض با اهم 10 رو داشت تعویض گردد
ارور CH06 برق کولر را به مدت 10 دقیقه قطع نمایید اگر دوباره پیغام ظاهر شد روی قسمت برد اپتوکوپلر تعویض گردد
ارور CH 012 این ارور را جدی بگیرید و قسمت تغدیه برد را بررسی کنید خازن ها تعویض گردد و ولتازها بررسی شود
ارور CH 05 مربوط به خرابی کابل ورودی سیگنال است که با توسط ولتاژ جریان تست شود
ارور HG HD ND 1 ایراد از سنسور کویل داخلی .سوکت مشکی
ارور چشمک زن 1 سنسور دمای بالای کندانسور که توسط اهمتر تست شود
اگر به دنبال خدمات خوب و مناسب قیمت هستید با متخصصان ما تماس بگیرید
بیشترین مشگلات کولرهای گازی شارژگاز ان است که ما توانستیم پایینترین قیمت را برای مشتریان به وجود اوریم
طریقه نشت یابی در کولرگازی:
اولین روش از نشت یاب الکترونیکی است که تمامی متخصصان ما به این وسیله مجهز هستند
دومین روش نشت یابی روش سنتی است که با محلول نشت یاب میتوان از وجود نشت گاز مطلع شد
سومین روش با لامپ نشت یاب است میدانید که مبرد یا همان گاز هالوژنه در تماس با مس گرم میشود و باعث پدیداری نشت میشود و بعد از باز کردن الکل از طریق شیر سوزنی شعله ایجاد میشود.
کولر گازی جنرال که از طریق راههای غیر قانونی و نیمه قانونی وارد کشور میشوند دارای اسمهای گوناگون میباشند مثل جنرال اس اچ، جنرال سی اچ، همگی دارای یک برد الکترونیک هستند و ارورها و خطاهای یکسانی دارند
E2 - این خطا ایراد در سنسور محیطی کولر است - خرابی سنسور محیطی کولر مقدار مقاومت سنسور بررسی شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با ما تماس بگیرید
E3 - خطا در سنسور پایپ - سنسور متصل به اوپراتور - مقدار اهم سنسور پایپ چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید
E4 - خطا در یونیت بیرونی (OUTDOORUNIT) بررسی سنسور پایپ و تعویض آن
E5 - خطا ایراد در فن بلوور داخلی است - مقدار اهم فن بلوور چک شود - سوختگی فن بلوور - خرابی برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تماس بگیرید
E7 - مشکل در کابلهای ارتباطی بین دو یونیت داخل و خارج است - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید
E8 - مشکل در میزان دمای بالا کندانسور (دیفراست) است - خرابی کندانسور دیفراست - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید
DF - یخ زدایی و یا دیفراست - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید
ارورهای کولرگازی اسپیلت جنرال گلد برعکس کولرهای دیگر جنرال نظیر لبخندی است
F9 - خطای سنسور محیطی است - خرابی سنسور محیطی دستگاه مقدار مقاومت سنسور محیطی چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید
F8 - خطای سنسور پایپ است - سنسور متصل به اوپراتور - مقدار اهم سنسور پایپ چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید
F7 - خطای دیفراست است - خرابی دیفراست مقدار اهم بررسی شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید
زمانی که تصویر فن موتور بر روی نمایشگر نشان داده نمیشود یعنی اینکه هوای اتاق سرد است
ارور کولر گازی دو تیکه جنرال
کد خطا F1 - خطای محافظ فازها است - سوختگی محافظ - خرابی برد اصلی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید
کد خطا F2 - این خطای محافظ فازها است - سوختگی محافظ فازها - خرابی برد اصلی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید
کد خطا F3 - مشکل خطا از محافظ ولتاژ زیاد است - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید
کد خطا F4 - علت خطا از محافظ ولتاژ کم است - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با ما تماس بگیرید
کد خطا F5 - خطای گرمای زیاد - خرابی برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با متخصصان ما تماس بگیرید
کد خطا F6 - مشکل خطا از اورلد است - سوختگی اورلد - خرابی برد اصلی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید
کد خطا F7 - خطای سنسور یونیت بیرونی است - خرابی سنسور یونیت بیرونی مقدار مقاومت سنسور یونیت چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز ما تماس بگیرید
کد خطا F8 - مشکل از محافظ ضد یخ زدگی است
کد خطا F9 - این خطا یخ زدگی است
کد خطا F10 - گرمایش الکترونیکی
ارور کولرگازی جنرال گلد
کد خطا F9 - خطای سنسور محیطی است - خرابی سنسور محیطی دستگاه مقدار مقاومت سنسور محیطی چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرکاران مجاز ما تماس بگیرید
کد خطا F8 - خطای سنسور پایپ است - سنسور متصل به اوپراتور - مقدار اهم سنسور پایپ چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید
کد خطا F7 - خطای سنسور دیفراست است - خرابی سنسور دیفراست مقدار اهم بررسی شود تعویض سنسور - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و باما تماس بگیرید
ارور کولرگازی اسپیلت دیواری اجنرال
نشان گر df و یا برفک زدایی نشان داده میشود - علت آن این است که دستگاه در حالت برفک زدایی است
تصویر فن موتور نشان داده نمیشود - این به معنی این است که هوای اتاق سرد است
E2-L2 - این خطا مربوط میشود به اشکال در سنسور اتاق - چک کردن مقدار مقاومت سنسور اتاق - خرابی سنسور اتاق - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجازما تماس بگیرید
E3-L1 - این خطا مربوط میشود به اشکال در سنسور لوله - مقدار مقاومت سنسور اتاق بررسی شود - تعویض سنسور اتاق - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با متخصصان ما تماس بگیرید
کدهای نمایش انواع اشکالات
کد خطاهای کولر اسپلیت کانالی اجنرال ۲۵، ۳۰، ۳۶، ۴۵ هزار
E0:00 = خطاهای ارتباط بین دستگاه داخلی ودستگاه خارجی
E2:00 = باز بودن حسگر دمای اتاق
E3:00 = اتصالی
E4:00 = بازبودن حسگر مبدل حرارتی داخلی
E5:00 = اتصالی حسگر مبدل حرارتی داخلی
E6:00 = بازبودن حسگرمبدل حرارتی خارجی
E7:00 = اتصالی حسگرمبدل حرارتی خارجی
EA:00 = باز بودن حسگر دمای بیرونی
Eb:00 = اتصالی حسگر دمای بیرونی
EC:00 = بازبودن حسگر دمای لوله ی تخلیه
Ed:00 = اتصالی حسگر دمای لوله ی تخلیه
EE:00 = فشار بالای غیر عادی
EF:00 = دمای لوله ی تخلیه غیرعادی
کد خطاهای کولر اسپلیت اجنرال کاستی ۳۰، ۳۶، ۴۵ و ۵۴ هزار
E:00 = خطای ارتباط ( بین دستگاه داخلی ودستگاه کنترل از راه دور )
E:01 = خطای ارتباط ( بین دستگاه داخلی ودستگاه خارجی )
E:02 = بازبودن حسگر دمای اتاق
E:03 = اتصالی حسگر دمای اتاق
E:04 = باز بودن حسگر مبدل حرارتی داخلی
E:05 = اتصالی حسگر مبدل حرارتی داخلی
E:06 = باز بودن حسگر مبدل حرارتی خارجی
E:07 = اتصالی حسگر مبدل حرارتی خارجی
E:08 = خطای ارتباط با منبع تغذیه
E:09 = عملکرد کلید تغذیه
E:0A = باز بودن حسگر دمای بیرونی
E:0b = اتصالی حسگر دمای بیرونی
E:0C = بازبودن حسگر دمای
E:0d = اتصالی حسگر دمای لوله ی تخلیه
E:0E = فشار بالای غیر عادی
E:0F = دمای لوله ی تخلیه غیرعادی
E:11 = مدل غیر عادی
E:12 = حالت غیر عادی فن داخلی
E:13 = سیگنال خارجی غیر عادی
E:14 = خارجی غیرعادی EEPROM
کدخطاهای کولرگازی اسپلیت ایستاده اینورتر بوش مدل ۴۲۰۰۳
یونیت خارجی
کدخطا شرح خطا
E0 خطای برد الکترونیکی
E2 مشکل ارتباطی بین دو یونیت
E3 مشکل ارتباطی بین دو برد
E4 سنسورهای T3, T4
E5 خطای ولتاژ
P1 فشار گاز بالا
P2 فشار گاز پایین
P3 آمپراژ بیش از حد در کمپرسور
P4 دمای بیش از حد کمپرسور
P5 دمای بیش از حد در کندانسور
P6 برد کنترل
P7 دمای بیش از حد در اواپراتور
کدخطاهای کولرگازی اسپلیت ایستاده اینورتر بوش مدل ۴۲۰۰۳
یونیت داخلی
کدخطا شرح خطا
P0 افت دما در اواپرتور
P1 فعال شدن عملکرد دیفراست
Ed سنسور دمای محیط، اتصال کوتاه
E1 مشکل ارتباطی بین دو یونیت
E2 سنسور T1 – اتصال کوتاه
E3 سنسور T2 – اتصال کوتاه
E4 سنسور T2B – اتصال کوتاه
E7 نقص برد الکترونیکی
ارورهای کولر جنرالA/C GENERAL error code
کولر گازی جنرال که از طریق راههای مختلف وارد کشور میشوند دارای اسمهای گوناگونی هستند مثل جنرال اس اچ .جنرال سی اچ.
همگی دارای یک برد الکترونیک هستند و ارورها و خطاهای یکسانی دارند.
E2 = ایراد در سنسور محیطی کولر
E3 =ایراد در سنسورپایپ (سنسور متصل به اواپراتور )
E4 = ایراد در یونیت بیرونی (OUTDOOR UNIT )
E5 = ایراد در فن بلوور داخلی
E7 = ایراد در کابلهای ارتباطی بین دو یونیت داخل و خارج
E8 = ایراد در میزان دمای بالا کندانسور (دیفراست )
DF =یخ زدایی یا دیفراست
وقتی تصویر فن موتور برروی نمایشگر نشان داده نمیشود یعنی هوای اتاق سرد است.
ارور کولر گازی مک کوی McQuay AC
E1=خطای فشار پایین کمپرسور ۲ (low pressure)
E2=خطای فشار بالای کمپرسور ۲ (high pressure)
E3=اورلود کمپرسور ۲
E4=خطای سنسور پایپ کویل ۲
E5=خطای دمای اب سیستم ۲
F2=خطای سنسور پایپ کویل ۱
F4=خطای سنسور محیطی دمای برگشت هوا
E11
F6=خطای ارتباطی
F9=نشت گاز کمپرسور ۱
FE=نشت گاز کمپرسور ۲
H1=اورلد کمپرسور ۲
H4=خطای فشار زیاد کمپرسور ۱
L1=خطای فشار کم کمپرسور ۱
L3=دمای اب ورودی خیلی کم هست یا خیلی زیاد هست
L4=خطای سوییچ جریان اب
L5=خطای دمای اب سیستم
ارور کولر گازی مدیا Midea AC
#ارورهای_کولرگازی_مدیاایستاده_مدل_GIANT_E60R
Midea Floor Stand
E1, E2, E3, E4=سنسور دما یونیت داخلی یا قطع هست یا اتصال کوتاه
E6=محافظ یونیت خارجی عمل کرده است
P4= دمای اواپراتور دستگاه داخلی خیلی کم یا زیاد هست، در نتیجه کمپرسور خاموش میشود توسط برد کنترل
P5=دمای کندانسور یونیت خارجی خیلی زیاد هست .و کمپرسور خاموش خواهد شد برای جلوگیری از اسیب دیدن
ارور کولر گازی جنرال
E2 - این خطا ایراد در سنسور محیطی کولر است - خرابی سنسور محیطی کولر مقدار مقاومت سنسور بررسی شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجازما تماس بگیرید
E3 - خطا در سنسور پایپ - سنسور متصل به اوپراتور - مقدار اهم سنسور پایپ چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجازما تماس بگیرید
E4 - خطا در یونیت بیرونی (OUTDOORUNIT) بررسی سنسور پایپ و تعویض آن
E5 - خطا ایراد در فن بلوور داخلی است - مقدار اهم فن بلوور چک شود - سوختگی فن بلوور - خرابی برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز ما تماس بگیرید
E7 - مشکل در کابلهای ارتباطی بین دو یونیت داخل و خارج است - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز ما تماس بگیرید
E8 - مشکل در میزان دمای بالا کندانسور (دیفراست) است - خرابی کندانسور دیفراست - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجازما تماس بگیرید
DF - یخ زدایی و یا دیفراست - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجازما تماس بگیرید
ارورهای کولرگازی اسپیلت جنرال گلد برعکس کولرهای دیگر جنرال نظیر لبخندی است
F9 - خطای سنسور محیطی است - خرابی سنسور محیطی دستگاه مقدار مقاومت سنسور محیطی چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجازما تماس بگیرید
F8 - خطای سنسور پایپ است - سنسور متصل به اوپراتور - مقدار اهم سنسور پایپ چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجازما تماس بگیرید
F7 - خطای دیفراست است - خرابی دیفراست مقدار اهم بررسی شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز ما تماس بگیرید
زمانی که تصویر فن موتور بر روی نمایشگر نشان داده نمیشود یعنی اینکه هوای اتاق سرد است
ارور
کد خطا F1 - خطای محافظ فازها است - سوختگی محافظ - خرابی برد اصلی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با ما تماس بگیرید
کد خطا F2 - این خطای محافظ فازها است - سوختگی محافظ فازها - خرابی برد اصلی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با متخصصیم ما تماس بگیرید
کد خطا F3 - مشکل خطا از محافظ ولتاژ زیاد است - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با ما تماس بگیرید
کد خطا F4 - علت خطا از محافظ ولتاژ کم است - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجازما تماس بگیرید
کد خطا F5 - خطای گرمای زیاد - خرابی برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید
کد خطا F6 - مشکل خطا از اورلد است - سوختگی اورلد - خرابی برد اصلی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز فنی کار مشهد تماس بگیرید
کد خطا F7 - خطای سنسور یونیت بیرونی است - خرابی سنسور یونیت بیرونی مقدار مقاومت سنسور یونیت چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجازفنی کار مشهد تماس بگیرید
کد خطا F8 - مشکل از محافظ ضد یخ زدگی است
کد خطا F9 - این خطا یخ زدگی است
کد خطا F10 - گرمایش الکترونیکی
اصول کار کولرگازی
کولرگازی تشکیل شده از چندین قطعات که باهمدیگر سیکل راتشکیل میدهند و باعث به وجود امدن سرما و گرما در محیط میشوند کولرگازی ها دومنظوره بوده اند و در تابستان هوای سرد و در زمستان هوای گرم تولید میکنند حالا میپردازیم به اجزای تشکیل دهنده کولرگازی
1 کمپرسور
2 چگالنده یاکندانسور
3 تبخیر کننده یا اواپراتور
4 لولهای رابط
5 اکسپنشن والو
6 گاز مبرد
7 فن داخلی و خارجی
8 برد الکترونیکی
9 فیلترهای تهویه هوا
10 مجموعه پروانه
عمده ترین خرابیهای کولر گازی در فصل تابستان که نیاز به تعمیر کولر گازی است خراب شدن خازن کولر گازی است و بیشترین علت این خرابی به دلیل این است که کولر گازی در اوج گرما مداوم کار میکند و هر چند دقیقه ترموستات میکند و به کمک خازن کمپرسور روشن میشود و این عمل ممکن است چندین بار در شبانه روز انجام شود که حاصل خرابی خازن را در بر دارد.
در این مقاله قصد داریم دلایل خرابی خازن کولر گازی و نحوه تست آن را به صورت گام به گام به شما آموزش دهیم. اما قبل از آن بهتر است که ابتدا بدانید که خازن چیست
خازن کولر گازی
خازن چیست
خازن عبارتست از دو صفحهٔ موازی فلزی که در میان آنها لایهای از هوا یا عایق قرار میگیرد خازنها انرژی الکتریکی را نگهداری میکنند و به همراه مقاومتها، در مدارات تایمینگ استفاده میشوند.
اگر هر یک از مشکلات زیر برای کولر گاز شما بوجود آمد در ابتدا به سراغ خازن کولر گازی برود و آن را تست کنید البته ممکن است عوامل دیگری باعث خرابی شده باشد.
۱ – موتور فن روشن میشود اما کمپرسور روشن نمیشود؟
علت این است که خازن کولر گازی خراب است. اگر دلیل خرابی کولر گازی خازن کولر گازی باشد به محض حرکت ترموستات در جهت عقربههای ساعت موتور میل به حرکت از خود نشان میدهد اما روشن نمیشود و به راه نمیافتد. که در چنین حالتی به علت جریان اضافی که کمپرسور در این حالت میکشد عمل اورلود نیز اتفاق میافتد.
۲ – کلید فن را روی کلیه حالت ها قرار داده ایم اما فن روشن نمیشود؟
اگر علت خرابی از خازن کولر گازی باشد با حالت ۱ کلید فن موتور صدای هوم داده و شروع به امپر کشی میکند.در چنین حالتی اگر به موقع کلید فن را خاموش نکنیم موتور فن خواهد سوخت.
در صورت چنین مشکلاتی خازن را از مدار خارج کنید و به طریق روشهای تست خازن کولر گازی که در زیر ذکر شده است خازن را تست کنید و در صورت نیاز تعویض کنید.
ب – اگر روی خازن علایمی مانند برآمدگی یا ترکیدگی یا فرو رفتگی دیده میشود به احتمال زیاد خازن معیوب و خراب است.
ج – بهترین روش تست خازن کولر گازی این است که با دستگاه اهم متر خازن را تست کنیم.با اتصال هر دو سر سیمهای اهم متر به خازن اگر عقربه بسرعت تا انتها رفته و دوباره به آرامی تا وسط صفحه برگردد و از انجا به کندی به جای اول خود برگردد نشان دهنده این است که خازن سالم است و اگر غیر از این رخ دهد خازن معیوب است.
د – روش اخر خطرناکترین روش تست خازن است که این روش معمولا توصیه نمیشود بدین صورت است که دو سر خازن را با دو رشته سیم به ولتاژی که روی آن نوشته وصل میکنیم و سپس به هم متصل میکنیم اگر جرقه آبی شدید ایجاد شود نشان دهنده این است که خازن خراب سالم است و اگر جرقه زرد رنگ و ضعیف بود نشانه معیوب بودن خازن است.
چرا خازن کولر گازی مدام معیوب میشود:
دمای کار کرد کولر گازی:
تجاوز از محدوده دمایی که خازن برای کارکرد در آن محدوده طراحی شده است طول عمر آن را کاهش می دهد. در حالت کلی، موتورهایی که در محیطهای داغ کار میکنند و یا در محیط های با تهویه کم مورد استفاده قرار می گیرند. طول عمر خازن به میزان قابل توجهی کاهش مییابد خنک سازی موتور و خازن میتوان طول عمر خازن را افزایش داد.
جریان
خرابی موتور باعث اضافه بار خازن میشود. این مورد معمولا به ندرت رخ میدهد. در حالتی که موتور به صورت جزیی و یا کلی در سیم پیچها دچار آسیب شود. یا موتور متحمل اضافه بار گردد جریان افزایش یافته که این هم در جای خود بر عمر خازن تاثیر میگذارد.
د.
ولتاژ ورودی به کولرگازی
این عامل به تنهایی در کاهش طول عمر خازن اثر نمایی دارد. ولتاژ روی خازن دائم کار نباید از ولتاژ نامی درج شده بر روی آن تجاوز کند.بطور کلی کاهش ولتاژ باعث افزایش شدت جریان(آمپر) میشود و طبیعتا افزایش شدت جریان آمپر کولرگازی باعث افزایش دما میشود .برای مثال اگر اجازه دهیم خازنی با مقدار نامی ۴۴۰ ولت در ۴۵۰ ولت کار کند ممکن است عمر خازن تا ۲۰% کاهش یابد. در ۴۶۰ ولت عمر خازن ۵۰% و در ۴۷۰ ولت ۷۵% طول عمر خازن کاهش مییابد. و به همین منوال ادامه مییابد. و با کار کردن خازن در ولتاژی کمتر از ولتاژ نامی آن میتوان طول عمر خازن را افزایش داد.
عمر(ساعت کارکرد):
همه خازنها برای عمر مشخصی طراحی شده اند عوامل مختلفی میتوانند این عمر را کاهش و یا افزایش دهند. اما هنگامی که عمر خازن افزایش مییابد از داخل عملکرد آن کاهش مییابد و به مرور ظرفیت خازنی خود را از دست میدهد.
تفاوت خازنهای دائم کار و راه انداز درچیست؟
خازنهای راه انداز مقدار زیادی از ظرفیت خازن مورد نیاز برای راه اندازی موتور را در یک مدت خیلی کوتاه (چند ثانیه) دارا هستند. آنها کارکرد دوره ای دارند و اگر به صورت پیوسته در مدار تحت ولتاژ قرار گیرند خیلی سریع خراب خواهند شد.خازنهای دائم برای کنترل ولتاژ و جریان برق سیم پیچ به صورت دائمی استفاده میشوند، و از اینرو چرخه کار پیوسته دارند و معمولا نسبت به خازنهای راه انداز مقدار ظرفیت خازنی بسیار کمتری دارند.
آیا خازنهای استارت میتوانند با خازنهای دائم کار تعویض گردند؟
جواب هم بله است و هم خیر. در شرایط اضطراری و غیر عادی یک خازن دائم کار میتواند به عنوان خازن راه انداز استفاده شود اما ظرفیت خازنی موجود بسیار کمتر از ظرفیت خازنی است که معمولا به خازنهای راه انداز اختصاص داده شده است. مقادیر نامی ظرفیت و ولتاژ باید منطبق با مقادیر خازن استارت اصلی باشد. و یک خازن استارت نمیتواند به عنوان خازن دائم کار استفاده شود برای اینکه نمیتواند به صورت دائمی تحت جریان و ولتاژبرق باشد در این صورت خازن دچار آسیب میشود.
مشخصات یک خازن باکیفیت چه هست؟
مشخصات یک خازن جهت جایگزین کردن یک خازن دیگر در هنگام خرابی مهم است.مشخصات مورد نیاز برای جایگزین کردن خازن موارد زیر هستند:
ولتاژ بهره برداری یا ولتاژ خازن اصلی:
ولتاژ باید حداقل برابر با ولتاژی باشد که در حین کار اندازه گیری میشود. یک موتور که با ولتاژ ۲۴۰ ولت کار میکند بایستی از یک خازن با حداقل ولتاژ ۲۴۰ ولت استفاده کند. البته طراح موتور با توجه به اینکه مدار سیم پیچی استارت با خازن تبادل انرژی میکند و گاهی ولتاژ خازن تا چند صد ولت (بیشتر از ولتاژ تغذیه) افزایش می یابد مقدار ولتاژ خازن را انتخاب کرده است. پس سعی کنید ولتاژ خازن انتخابی شما کمتر از ولتاژ خازن اورجینال روی کمپرسور نباشد.
مقدار ظرفیت خازن بر حسب میکروفاراد:
خازن جایگزین، بایستی کاملا منطبق بر خازن اصلی اولیه باشد. بهتر است جهت عملکرد مناسب الکتروموتور خازن جایگزین تلرانسی برابر و یا کمتر از خازن اصلی داشته باشد(این نکته خیلی در انتخاب خازن حائز اهمیت است)
فرکانس :تقریبا تمامی خازنها دارای مقدار نامی فرکانس ۵۰/۶۰ هرتز هستند. خازن جایگزین باید دارای فرکانس نامی شبکه ای باشد که کمپرسور در آن به کار گرفته میشود.
اتصال ترمینالهای خازن:
اتصالات خازن حتی الامکان بایستی مطابق خازن اصلی باشد. یعنی اگر کابل دار است با مشابه آن جایگزین شود و اگر فیشی و دارای پیچ است در صورتی که با نوع بدون پیچ جایگزین میشود، قابلیت اتصال روی بدنه را از دست می دهد. و یا در صورتی که کابل دار بوده و با فیشی جایگزین گردد احتمال دارد IP کل کمپرسور کاهش یابد.
شکل بدنه و اندازه و خازن:
تقریبا تمامی خازنهای راه انداز دارای بدنه مدور هستند. خازنهای دائم کار مدور نیز بسیار متداول هستند. اما موتورهای زیادی از طراحی خازن بیضوی استفاده میکنند. از لحاظ الکتریکی هیچ تفاوتی ندارند. در اینجا محل قرارگیری و جا شدن در محل نصب،مهم است. اگر فضای جعبه ای که خازن در آن قرار می گیرد خیلی تنگ و محدود نباشد. نوع بدنه مهم نیست.
چه زمانی خازن نیاز به تعویض دارد؟
بسته به تعداد دفعاتی که موتور راه اندازی می شود، مقدار بار (bar)در هنگام راه اندازی، و دمای محیطی که موتور در آن به کار گرفته می شود هر خازن راه انداز موتور بایستی در نهایت تعویض شود.
چگونه متوجه شویم که خازن راه انداز خراب شده است؟
اکثرا خرابیهای خازن راه انداز موتور به دو صورت بروز میکند.
موتور به آرامی راه میافتد.
شاید خازن خراب باشد. احتمالا ظرفیت خازن به علت فرسودگی و استهلاک کم شده است و یا اینکه اجزای دیگر موتور غیر از خازن آسیب دیده اند.
آیا زمان تعویض خازن دائم کار فرا رسیده است؟
معمولا خازن دائم موتور دیرتر از خازن راه انداز خراب میشود. یک خازن دائم کار نیز به طور متفاوتی خراب و فرسوده میشود. پیدا کردن زمان تعویض شدن نسبت به خازن راه انداز به بررسی بیشتری نیاز دارد. خازنهای راه انداز معمولا هنگامی که خراب میشوند به صورت واضح و مشخص آسیب میبینند. از اینرو تصمیم گیری در مورد زمان تعویض و عیب یابی زمان گیر نیست.
هنگامی که یک خازن دائم کارموتور شروع به کار در خارج از محدوده مجاز میکند. معمولا به صورت کاهش ظرفیت نسبت به مقدار ظرفیت خازن نامی، خود را نشان میدهد. (میکروفاراد کاهش مییابد). برای اغلب موتورهای استاندارد، یک خازن دائم دارای تلرانسی است که نشان دهنده مقدار انحراف از ظرفیت نامی درج شده بر روی بدنه آن است. که معمولا ۱۰%± و ۵%± هستند. برای اغلب موتورها، تا هنگامی که مقدار ظرفیت واقعی در محدوده اختلاف ۱۰ درصد با مقدار نامی قرار دارد وضعیت خوب است. اما وقتی که خازن دائم کار مورد استفاده خارج از این محدوده قرار گرفت نیاز هست که تعویض شود.
در برخی مواقع، به علت خراب شدن ساختمان خازن یا بعضی مواقع به دلایلی غیر از این، خازن دائم کار بعلت فشار درونی باد میکند .آزمایش در این حالت ساده است. اگر خازن باد کرده است زمان تعویض آن است. اگر اندازه گیری با اهم متر اتصال باز یا عدم اتصال را نشان میدهد نیز زمان تعویض خازن است.
چرا خازن دائم کار آسیب میبیند؟
عوامل مختلفی در کاهش طول عمر خازن دائم کار موثر هستند که در ادامه مورد بررسی قرار میگیرند.
زمان: همه خازنها برای عمر مشخصی طراحی شده اند عوامل مختلفی میتوانند این عمر را کاهش و یا افزایش دهند. اما هنگامی که عمر خازن افزایش مییابد از داخل عملکرد آن کاهش مییابد و به مرور ظرفیت خازن خود را از دست میدهد.
دما: تجاوز از محدوده دمایی که خازن برای کارکرد در آن محدوده طراحی شده است. طول عمرخازن را کاهش میدهد. در حالت کلی، موتورهایی که در محیطهای داغ کار میکنند و یا در محیطهای با تهویه کم مورد استفاده قرار میگیرند طول عمر خازن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد با خنک سازی موتور و خازن میتوان طول عمر خازن را افزایش داد.
جریان:خرابی موتور باعث اضافه بار برروی خازن میشود. این مورد معمولا خیلی کم اتفاق میافتد. در حالتی که موتور به صورت جزیی و یا کلی در سیم پیچ ها دچار آسیب شود یا موتور متحمل بار اضافه شود جریان افزایش یافته که این هم در جای خود بر عمر خازن تاثیر میگذارد.
ولتاژ: این عامل به تنهایی در کاهش طول عمر خازن خیلی موثر است. ولتاژ روی خازن دائم کار نباید از ولتاژ نامی درج شده بر روی آن تجاوز کند. برای مثال اگر اجازه دهیم خازنی با مقدار نامی ۴۴۰ ولت در ۴۵۰ ولت کار کند ممکن است عمر خازن تا ۲۰% کاهش یابد. در ۴۶۰ ولت عمر خازن ۵۰% و در ۴۷۰ ولت ۷۵% طول عمر خازن کاهش مییابد. و به همین منوال ادامه مییابد. و با کار کردن خازن در ولتاژی کمتر از ولتاژ نامی آن میتوان طول عمر خازن را افزایش داد.
خازن دائم کار موتور تا چه وقت باید کار کند؟
نیمه عمر یک خازن خوب با یک مارک تجاری معتبر (نه خازنی که روی موتور نصب شده است) برای خازن دائم کار ۳۰۰۰۰-۶۰۰۰۰ ساعت کارکرد است. خازنهایی که در کارخانه روی موتور نصب شده اند بعضی اوقات طول عمر خیلی کمتری دارند. در این حالات ممکن است خازن حتی با عمری به کوتاهی ۱۰۰۰ ساعت انتخاب شده باشد و در کارخانه نصب شود!
علاوه بر این با توجه به بخش قبلی (دلایلی آسیب دیدن خازن دائم کار) فاکتورهایی که مورد بحث قرار گرفت اگر رعایت شوند به میزان قابل توجهی میتوانند طول عمر خازن دائم کار را افزایش دهند.برای انتخاب خازنهای دایم کار وخازنهای استارت به صفحه مربوطه مراجعه کنید.
انواع خازن
انواع خازن:
درکولرگازی(در تعمیر کولرگازی و تعمیرات کولر گازی و یا سرویس کولرگازی مورد استفاده است.برای سرویس کولرهای گازی سامسونگ، تعمیر کولر گازی جنرال و تعمیر کولر گازی سامسونگ مهم ترین قطعه مورد بررسی قرار گرفته خازن است.)
1-خازن خشک(راه انداز-استارت)
این خازن جهت کار متناوب وغیر دائم به کار میرود که دارای ظرفیت زیاد،ولتاژ کم نسبت به خازن روغنی است و به طور لحظه ای وارد مدار میگردد(1 تا 3ثانیه) وهمراه سیم پیچ استارت از مدار خارج میشود.خازن خشک با سیم- پیچ استارت سری بسته میشود ودر موتورهایی که سیم پیچ استارت آنها از مدار خارج میشود کاربرد دارد،در رله-های جریانی و ولتاژی کاربرد دارند.حداکثر استارت خازن خشک 6تا10 دفعه در ساعت است.
2- خازن الکتریکی(روغنی یا دائم کار) در کولرگازی
این نوع خازن دارای ظرفیت کمترو ولتاژ بیشتر نسبت به خازن خشک است و به طور دائم در مدار بصورت موازی بین سیم پیچ های(S)استارت و(R)رانینگ بسته میشود و مورد استفاده آن دررلههای ولتاژی و اتصال مستقیم به کمپرسور است.
در کولرگازی از دونوع خازن روغنی اسفاده میشود
الف) خازن روغنی کمپرسور که ظرفیت آن در مدلهای مختلف بین 25 تا60 میکرو فاراد است.
ب)خازن روغنی فن که ظرفیت آن در مدلهای مختلف بین 3 تا 7 میکرو فاراد است.
خازن ها در کولر پنجره ای میتوانند به صورت جداگانه و یا مشترک (دوبل) استفاده شوند.
تست خازن کولرگازی: تعمیرکار کولرگازی جهت تعمیرویاسرویس کولرگازی باید با موارد زیرآشناباشد
1-به وسیله جریان برق:2 سر خازن را به مدت 1تا3 ثانیه به جریان برق وصل میکنیم سپس دوسرآن را به هم اتصال میدهیم اگر صدای تقه همراه با جرقه به رنگ آبی دیده شد خازن سالم است اما اگر جرقه ضعیف و به رنگ قرمز باشد خازن خراب است.در این روش باید نکات ایمنی رارعایت کنیم زیرا امکان ترکیدن آن وجود دارد.
2-به وسیله تست لامپ:دراین روش یک لامپ 100 واتی راباخازن سری میکنیم سپس به جریان برق وصل میکنیم اگر لامپ روشن شد نشان دهنده سالم بودن خازن است درغیراین صورت خازن معیوب است.
3-به وسیله اهم متر:در لحظه اول خازن را اتصال کوتاه میدهیم تا جریانی وارد اهم مترنشود بعد رنج مناسب برای اهم متر را انتخاب میکنیم، اگر خازن نشتی داشته باشد عقربه اهم متر به طرف صفر و بتدریج به سمت بی نهایت بر میگردد و قبل از آن میایستد.حال اگر خازن اتصال کوتاه شده باشد عقربه به سمت صفر میرود
تعمیر آبریزی کولرگازی
۵ دلیل شایع آبریزی کولر گازی و آموزش رفع آنها
یکی از شایع ترین مشکلاتی که کولرهای گازی در فصل تابستان با آن روبرو میشوند سرازیر شدن آب از پنل داخلی آن یا همان آبریزی کولر گازی است. هنگامی که این مشکل بروز پیدا میکند قابلیت استفاده از این دستگاه از بین میرود و همچنین خسارات بسیار زیادی را برای منزل پدید میآورد که از جمله آنها میتوان به گچ دیوار، خراب شدن کاغذ دیواری و خراب شدن فرش اشاره کرد. برای اینکه بتوانید این مشکل را برطرف کنید حتما باید با ما تماس حاصل نمایید که در این زمینه آشنایی داریم اما نکته ی مهمی که در این مسئله وجود دارد این است که شما نسبت به دلایلی که باعث بروز این مشکل میشوند آگاهی پیدا کنید.و از متخصصین ما مشاوره رایگان بگیرید.
برخی از قیمتهای خدمات طبق تعرفه اتحادیه محترم مورخ ۲۸٫۹٫۱۴۰۱0و به ریال است
---اجرت تعویض و اصلاح لوله مویی 500/000
اجرت تعویض یک مترکابل انواع سایزها کولر گازی اسپلیت 220/000
اجرت تعویض کندانسور یونیت بیرونی کولر گازی اسپلیت 2/200/000
اجرت تعویض یک خانه پرایمرکولر گازی اسپلیت 300/000
اجرت تعویض وبازوبست پروانه فن کندانسور یونیت بیرونی کولر گازی اسپلیت 1/800/000
اجرت تعویض وبازوبست رفع عیب سیم کشی کولر گازی اسپلیت 2/500/000
سوراخکاری دیواربتنی وباالی ضخامت 30سانت توافقی
اجرت شارژگازکامل شامل:شارژگاز - شستشومدار –وکیوم وکلیه کارهای مربوط به
شارژگاز : بدون لوازم مصرفی
3/000/000
خریدگازمصرفی یا لوله مسی در هر سایز به قیمت روز
اجرت شستشووسرویس کامل کولرگازی اسپلیت )روکار( هر یونیت داخلی و خارجی 2/500/000
اجرت تعویض وبازوبست وجابجایی یونیت داخلی وبیرونی کولر گازی اسپلیت 4/500/000
اجرت تعویض وبازوبست کنتاکتورکولر گازی اسپلیت 1/200/000
اجرت نصب وراه اندازی کولرگازی بدون محاسبه گاز در روی دیوار وپشت بام
درشرایط استاندارد
4/500/000
اجرت نصب وراه اندازی کولرگازی بدون محاسبه گاز در روی دیوار در شرایط سخت توافقی
اجرت تست وتشخیص محل نشتی همراه باگاز ازت روی کارکولرگازی اسپیلت 2/500/000
اجرت نصب ولوله کشی در مسیر هرمتر طولی در هر سایز وسیم کشی بدون داکت بدون
محاسبه خرید لوازم متری
300/000
اجرت نشت یابی و نشت گیری یونیت بیرونی یا یونیت داخلی یا سیکل 4/500/000
اجرت سوراخ کردن دیوار برای عبور لوله وسیم دیوارمعمولی وآجری هر سوراخ 500/000
اجرت تعویض بلبرینگ موتور فن )هر نوع( 3/500/000
اجرت تعویض روغن کمپرسور 5/000/000
اجرت سرویس درین و حوضچه مربوطه 3/000/000
اجرت عیب یابی همراه با ایاب ذهاب 1000/000
اجرت تعویض وبازوبست صفحه پشتی پانل اواپراتور کولر گازی اسپلیت 1/700/000
اجرت بازو نصب یونیت داخلی کولر گازی اسپلیت 2/500/000
اجرت تعویض وبازوبست موتور فن یونیت داخلی کولر گازی اسپلیت 2/500/000
اجرت تعویض وبازوبست سنسورهای داخل کولر گازی اسپلیت 2/000/000
اجرت تعویض وبازوبست قاب حفاظ روی اواپراتور پانل داخلی کولر گازی اسپلیت 2/200/000
9 6 اجرت تعویض وبازوبست برد تغذیه یونیت داخلی کولر گازی اسپلیت 1/800/000
اجرت تعویض وبازوبست برد اصلی یونیت داخلی کولر گازی اسپلیت 2/000/000
اجرت تعویض وبازوبست قاب روی برد تغذیه یونیت داخلی کولر گازی اسپلیت 1/000/000
15 9 اجرت شستشوی فیلتر توری هوای روی یونیت داخلی کولر گازی اسپلیت 500/000
اجرت تعویض وبازوبست موتور گردان وهدایت باد یونیت داخلی کولر گازی اسپلیت 1/700/000
اجرت تعویض وبازوبست چراغ و ال ای دی روی یونیت داخلی کولر گازی اسپلیت 1/500/000
اجرت بازو نصب کولرایستاده کولر گازی اسپلیت 6/000/000
اجرت باز یونیت داخلی کولر گازی اسپلیت 2/000/000
اجرت تعویض وبازوبست شیلنگ تخلیه وهدایت آب داخل کولر گازی اسپلیت 1/200/000
اجرت تعویض وبازوبست کندانسور یونیت خارجی کولر گازی اسپلیت 3/000/000
اجرت تعویض وبازوبست پروانه هدایت باد یونیت داخلی کولر گازی اسپلیت 2/500/000
اجرت نصب پایه دیواری کولر گازی اسپلیت 2/500/000
اجرت تعویض وبازوبست قاب جلوی کامل یونیت داخلی کولر گازی اسپلیت 1/600/000
اجرت بازو نصب یونیت خارجی کولر گازی اسپلیت 3/000/000
اجرت تعویض وبازوبست کابل اصلی پانل جلویی کولر گازی اسپلیت 950/000
اجرت بازو نصب پایه دیواری آماده کولر گازی اسپلیت 3/000/000
اجرت نصب پایه زمینی کولر گازی اسپلیت 700/000
اجرت تعویض وبازوبست جوشکاری پایه دیواری وزمینی کولر گازی اسپلیت توافقی
اجرت تعویض وبازوبست کمپرسور اصلی کولر گازی اسپلیت 5/000/000
اجرت تعویض وبازوبست خازن کولر گازی اسپلیت 1/100/000
اجرت لوله کشی اضافه هرمتردرانواع سایزهاکولر گازی اسپلیت 300/000
اجرت تعویض وبازوبست رله واورلد کمپرسور کولر گازی اسپلیت 1/400/000
اجرت تعویض وبازوبست بوبین وسیم پیچ شیرکولر گازی اسپلیت 1/500/000
اجرت تعویض وبازوبست شیر کولر گازی اسپلیت 4/500/000
اجرت تعویض وبازوبست شیر سرویس کمپرسور کولر گازی اسپلیت هرکدام 1/500/000
اجرت نصب هرشاخه داکت انواع سایزهاکولر گازی اسپلیت 200/000
اجرت تعویض وبازوبست پایه الستیکی کف کمپرسور کولر گازی اسپلیت 1/200/000
اجرت تعویض وبازوبست فن کندانسور یونیت بیرونی کولر گازی اسپلیت 1/600/000
اجرت تعویض وبازوبست قاب دور کندانسور وفن کمپرسور کولر گازی اسپلیت 1/750/000
اجرت تعویض وبازوبست کابین وقاب فلزی کامل یونیت بیرونی کولر گازی اسپلیت 2/800/000
اجرت تعویض وبازوبست شاسی وکف کابین یونیت بیرونی کولر گازی اسپلیت 1/500/000
اجرت جوشکاری لوله مسی به هر عدد همراه با سیم جوش 400/000
در ساختمانهاي امروزي شرايط نصب يونيتها تابع دو حالت است:
1 لوله کشي بين پنلها از قبل در ساختمان اجرا شده است
2 لوله کشي بين پنلها اجرا نشده است.
درصورتي که لوله کشي انجام گرفته باشد بايد قبل از نصب قطر لولهها )رفتوبرگشت و تخلیه آب کندانس( و
شرايط مسير لوله کشي، برق دستگاه بررسي در صورتي که برابر اصول اجرايي بود نسبت به نصب يونيت اقدام شود.
در چنين ساختمانهايي لوله تخيله آب کندانس از نوع pp انتخاب ميگردد و تا محل دفع با رعايت شرايط
لوله کشي کشيده ميشود.
تعریف بار سرمایشی و عوامل موثر بر آن و قدرت بندی حاره ای
بار سرمایشی یا بار برودتی مقدار گرمایی است که برای تأمین شرایط آسایش افراد توسط دستگاه باید از محیط
گرفته شود. دمای هوای بیرون، رطوبت محیط، تعداد افراد، تجهیزات گرمازا، روشنایی، نوع کاربری، میزان
تابش خورشید و نفوذ هواي گرم از جمله پارامترهایی است که در محاسبات بار سرمایی تأثیر دارند. بسیاری
از این بارها در طول شبانه روز متفاوتند و هر یک از آنها باید بهطور مجزا تجزیه و تحلیل شوند تا بیشترین
بار سرمایی هر کدام تعیین شود.
منظور از عبارت T1 در مشخصات کولرهای گازی ال جی آن است که کولر فوق قابلیت کار در شرایط معتدل
آب و هوایی را داشته و بایستی مدنظر داشته باشید که کولرهایT1 برای مناطقی که دمای هوا حداکثر تا
42درجة سلسیوس باشد مناسب هستند.
T2: منظور از عبارت T2 بدین معنی است که کولرهای فوق قابلیت کار در شرایط سردسیری را دارد.
T3: منظور از عبارت T3 در مشخصات کولرهای گازی اسپیلت ال جی بدین معنی است که کولرهای فوق قابلیت کار در
شرایط گرمسیری )حارهای( را نیز داشته و بایستی مدنظر داشته باشید که کولرهای T3 برای کارکرد تا دمای
55 درجه سلسیوس طراحی گردیدهاند. به دستگاههایی که شرایط کارکرد در مناطق گرمسیری را دارند
Tropical نیز گفته میشود.
کولرهای اسپیلت ال جی
مدلهای اسپیلت همانطور که از نامش پیداست
دو تکه است و یا دیوار خارجی در فضایی مناسب درنظر
گرفته شده نصب میگردد.
مدلهای اسپیلت دارای توان محدود و تنوع بالایی
هستند کولرگازي اسپیلت ديجيتال
با توجه به برچسب مشخصات محاسبه میشوند
نکات زير را در نصب کولرهاي گازي ال جی رعايت نماييد:
برای جلوگیری از لرزش و صدا، مطمئن شوید که دستگاه محکم و ایمن نصب شده است.
تا حد ممکن دستگاه را در مکانی نصب کنید که نور مستقیم آفتاب به آن نتابد. در مقابل دستگاه نباید هیچگونه مانعی قرار بگیرد.
دستگاه را با کمی شیب به سمت لوله تخليه آب نصب نمایید تا رطوبت وارد اتاق نشود.
دستگاه پنل را در فاصلة 75 تا 150 سانتیمتر از زمین نصب نمایید.
در مسير جريان هوا در بخش داخل وخارج کولرگازي را بررسي کنيد
یک بخش از کولر در داخل ساختمان و یک بخش در خارج ساختمان قرار خواهد گرفت علت اين
امر اسپیلت یا دو تکه بودن دستگاه است
درصورت عدم پيشبيني فضاي نصب باید اقداماتي بايد براي نصب دستگاه انجام دهيد
بهترين موقعيت نصب کولرگازی در بیشتر از ۱٫۵متر ارتفاعي از ديوار خارجي اتاق ميباشد
به طورکلي براي نصب کولرهاي گازی ال جی بايد به دستور نصب کارخانه سازنده توجه شود.
نصب کمپرسور کولرگازي ال جی در ارتفاع ازاد مجاز است و در جاهای بسته خودداری کنید
براي افزايش راندمان دستگاه يک سايبان مناسب پيشبيني نماييد.
قبل از نصب کولر گازی، اطمینان حاصل کنید که سالم است. هرگونه پوسیدگی و آسیب را تعمیر و
اگر شکستگی دارد آن را تعمیر نماییدبرای تخلیه آب این اقدامات را انجام دهید
برای تخلیه آب حاصل از تولید داخل پنل این اقدامات را انجام دهید،
درپوش پلاستیکی تخلیه درین زیر سینی را جدا نمایید.
شيلنگ درین را نصب نمایید.
درصورت طولانی بودن مسير لوله درين با يک لولة پليمري يا فلزي به سيستم جمع اوري فاضلاب سطحي
با يک چاه کم عمق جداگانه هدايت ميشود.
بايد براي تخليه آب تقطير کندانس چاه جداگانهاي تعبيه گرد زیرا اب حاصل از تقطیر مقطر است
تعمیر کولرگازی اسپیلت ال جی
از جمله مواردي که تکنسينهای ما به آن توجه دارند تعميرات اجزای مختلف کولرهاي گازي ميباشد،
بهطور کلي همان طور که قبال نيز بيان شد اجزاي کولرگازي به دو بخش مکانيکي و الکتريکي تقسيم ميگردد.
اینجا در بخش تعمیرات فنی کار مشهد عيوب موجود و علل ان را مورد بررسی قرار میدهیم
کولر روشن نمیشود
دوشاخه یا سیم رابط را چک نمایید
بررسی برق پریز و اطمینان از سالم بودن آن کولر معیوب است.
کلید اصلی خراب شده است
اهم متر را بر روی رنج R ×۱ قرار داده و رابطها را به پایههای کلید متصل سازید. اگر کلید
سالم باشد با قراردادن آن بر روی حالت ON عقربه منحرف شده و عدد صفر را نشان میدهد.
در همین زمان با حرکت کلید بر روی حالت OFF عقربه به سمت بینهایت بازمیگردد. در
غیر این صورت کلید معیوب است و میبایست آن را تعویض نمایید.
سیمهای رابط قطع شده است
صحت اتصالات تا محل انشعاب بین برد و یا در ندل عای قدیم ترموستات و کلید موتور فن بررسی شود. شدهاند.
موتور فن روشن میشود اما کمپرسور راه
نمیافتد
فاز یا نول اصلی
کمپرسور قطع است حتما با مجموعه فنی کار مشهد تماس بگیرید و از کارشناسان ما خدمت بگیرید
سیمهای رابط را مورد بررسی قرار دهید. درصورت مشاهده سیمی که از محل اتصال خود
خارج شده، نسبت به اتصال مجدد آن اقدام نمایید.
برد الکترونیکی خراب است فیوز ان را تعویض نمایید.
ً در حالت
اورلود، دائما
قطع است
کنتاکتهای اورلود در حالت عادی به یکدیگر متصل هستند که این اتصال به وسیله اهم متر
دیده میشود در غیر این صورت اورلود با شماره کد مشابه خود تعویض میشود.
ابتدا ولتاژ دو سر اصلی و مشترک و کمکی را مورد اندازهگیری قرار دهید و اگر به هر دو سیمپیچ کمپرسور معیوب است
ولتاژ به اندازة کافی میرسد اما حرکت نمیکند باید کمپرسور را تعمیر یا تعویض نمایید.
خازن راهانداز را حتما چک نمایید
خازن را از مدار خارج نموده، و خازن جدید را جایگزین نمایید.
کمپرسور معیوب است
کلید فن را روی
تمام حالتها قرار
دادهایم اما، فن
روشن
نمیشود.
)کمپرسور عمل
می کند(
فاز یا نول اصلی فن
قطع شده است
در صورت مواجهه با پارگی و یا جداشدن سیمی از کنتاکت خود، عیب را برطرف سازید تا فن
به کار خود ادامه دهد.
کلید فن خراب است کلید را تعویض کنید تا موتور فن با حرکت کلید بهراه افتد.
خازن راهانداز موتور
فن معیوب شده
خازن راهانداز موتور فن را از مدار خارج نموده و پس از تخلیه به یکی از روشهای گفته شده
در مبحث تست خازنها آن را آزمایش نمایید اگر خازن معیوب است آن را تعویض نمایید.
موتور فن معیوب است موتور را به تعمیرگاه مجهز فنی کار مشهد منتقل و رفع عیب آن را به تعمیرکاری مجرب ما واگذار کنید کمپرسور و فن هر
دو در حال کارند اما
خنک کنندگی کولر
بسیار کم است
اسپیلت کثیف است و یا سنسور برد در جای تنظیم نیست دما را بر روی درجة مناسب قرار دهید.
موتور فن نیمسوزشده اگر جریان اضافی میکشد، نیمسوز است، نسبت به تجدید سیم پیچی موتور فن اقدام نمایید.
فیلتر خروجی هوا،
کثیف است
پس از خروج فیلتر آن را کاملا تمیز نمایید. جهت شستوشوی فیلتر به مندرجات دفترچههای
راهنما دقیقاً توجه کنید.
مسیر ورودی هوا
توسط یک فرچه ورودیهای هوا به داخل کولر را تمیز نمایید. مسدود شده است
یاتاقانهای محور فن
خراب است
از آنجا که صحت عملکرد یاتاقانها در سرعت محور فن بسیار مؤثر است خرابی آنها عالوه بر
آنکه هوای خروجی را کاهش میدهد صدای شدیدی را نیز ایجاد میسازد. درصورت مشاهده
این عیب یاتاقانها را تعویض نمایید.
اتصال بخشي از سيم بدنة کولر برق دارد
فاز دستگاه به بدنه
اتصال بدنه ممکن است از کمپرسور و یا فن، خازنها و یا سیمهای رابط باشد. درصورت
برخورد با قطعة معیوب، سایر اتصالات مدار را به شکل اولیه باز گردانید و اتصال بدنه آن
مصرف کننده را برطرف نمایید. اما اگر با قطع مصرف کنندههای مدار، اتصال بدنه همچنان
برقرار بود، سیمبندی مدار را تعویض نمایید.
سرمای کولر بیش
از حد زیاد است و
علیرغم کار مداوم
اتومات نمیکند
عدم عملکرد صحيح
برد الکترونیکی در نوع قدیمی
1 چسبیدن کنتاکتهای کلید درون ترموستات، ولوم ترموستات را در جهت خالف عقربههای
ساعت )به سمت صفر( بچرخانید. اگر ترموستات خاموش نشد آن را تعویض کنید.
2 سیم سوکت ترموستات از محل خود خارج شده
3 خرابي ترموستات
ً آن را مورد بررسی قرار دهید.
4 اگر سیمبندی مدار را تغییر دادهاید مجددا
با قراردادن کلید
قدرت کولر برروي
حالت ON فیوز
مخصوص کولر و
یا فیوز منزل قطع
میشود
اتصال کوتاه در اجزاي
الکتريکي دستگاه
ً به سبب فاسدشدن عایق خازنهای راهانداز است. درپوش کولر را
1 اتصال کوتاه در کولر عموما
جدا نموده و به ظاهر خازنها توجه نمایید اگر در بدنه خازنها یا یکی از خازنها آثار سوختگی
و یا شکافی مشاهده شد و یا متورم شدن خازن معیوب است، خازن را تعویض کنید.
2 اتصال کوتاه میتواند در کمپرسور یا فن نیز رخ دهد از اینرو سیمهای رابط آنها را جدا نموده،
ًروشن نمایید. اگر اتصال کوتاه صورت نگرفت، یا کمپرسور دچار اتصالی است و یا
کولر را مجددا
موتور فن، که هر کدام را جداگانه بررسی و مورد معیوب را رفع عیب نمایید.
3 اما اگر با توجه به خارجنمودن فن و کمپرسور از مدار اتصالی همچنان رخ دهد کل سیمبندی
مدار را تعویض نمایید.
بادی که از کولر
خارج میشود گرم
است
کمبود گاز
عملکرد کندانسور
صحيح نيست
1 با فرض سالم بودن کمپرسور اين امکان وجود دارد که گاز نشت نموده است و بايد مجدد
شارژ گاز صورت پذيرد.
2 پروانه خنک کننده کندانسر هرزگرد شده و عمل خنک شدن گاز درون آن صورت نميگیرد،
پروانه کندانسر را کنترل و تعويض نماييد.
ًکاهش مییابد.
3 طولانی بودن توقفهای سنسور عملکرد برد است که در نتیجه آن، تبرید کولر گازی شدیدا
افت میکند و ان را تنظیم نمایید
مراحل باز کردن یونیت داخلی :
ابتدا در پنل را باز مینماییم.
برای جدا کردن در پنل باید با دقت تیغۀ گردان از
غلاف آن خارج شود تا سبب شکستگی نشود.
سپس برد نمایشگر که در زیر در پنل قرار دارد را
به راحتی و با جدا کردن سوکت آن از برد اصلی جدا
مینماییم.
فیلتر هوا:
جداسازی فیلتر هوا به دلیل انعطاف توری، آسانترین
قسمت است. فیلتر توری را از پایین به باال کشیده
و به صورت کشویی از محل خود خارج میکنیم.
تیغه دمپر:
جداسازی تیغه دمپر از راه رهاسازی خارهای موجود
در کناره آن انجام میشود.
برای جداسازی قاب ابتدا گیرههای کناری را آزاد
کرده و قاب را جدا مینمایید.
جعبه الکتریکی توسط پیچ به شاسی متصل
شده است. برای جداسازی کافی است پیچها را باز
نماییم. توضیح اینکه داخل جعبه الکتریکی شامل برد
الکتریکی و ترانس تغذیه و سنسورهای دما است.
سنسور دمای هوا برای جلوگیری از ضربه خوردن
درون غالف قرار دارد. آن را به آرامی بیرون کشیده و
از غالف درمیآوریم.
موتور دمپر را ابتدا از تیغه هدایت هوا جدا نموده
سپس پیچهای متصل به آن را باز کرده و خارج
مینماییم.
تیغه هدایت عمودی هوا:
تیغه توسط پیچ به شاسی متصل شده است.
جداسازی آن با باز کردن پیچها امکانپذیر است.
سنسور پایپ )سنسور دمای مبرد(:
این سنسور درون غالف هم جنس لولههای اواپراتور
قرار دارد تا دمای مبرد را اندازهگیری نماید.
برد الکترونیکی:
برد به صورت کشویی درون جعبه قرار دارد. پس از
باز نمودن پیچها آن را جدا مینماییم.
اواپراتور:
بدنه اواپراتور با پیچ به شاسی متصل شده است. پیچها
را باز نموده و لوله آن را از پشت شاسی درمیآوریم
ً سپس اواپراتور را کامال از بدنه جدا مینماییم.
موتور فن داخلی:
ابتدا پوسته روی موتور فن را باز میکنیم سپس پیچ
روی شفت آن را نیز باز نموده و آن را جدا مینماییم
بلوور:
گیره نگهدارنده آن را جدا کرده و از محل خود خارج
مینماییم.
کولرهاي گازي ال جی همانند ساير تجهيزات الکتريکي و مکانيکي دچار عيوبي ميشوند که شناخت و چگونگي رفع
عيب آنها با تکنسينها مجموعه فنی کار مشهد مشاوره و خدمات بگیرید
يکسري عيوبي که مصرف کنندگان بايد آن را بشناسند و قادر به تشخیص ان باشند میتوانند از مشاوران ما جویا شوند و یا
بايد توسط يک تکنسين متخصص تشخيص و رفع
رفع عيب اقدام شود
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |