menusearch
fanikarmashhad.ir

نمایندگی کولرگازی ال جی مشهد | 09914113664 | تعمیرات کولرگازی ال جی مشهد | تعمیر کولرگازی مشهد

جستجو
صفحه اصلی
سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ ۱۱:۴۱:۱۱
سه شنبه بیست و سوم اردیبهشت ۹۹
(11)
(0)
نمایندگی کولرگازی ال جی مشهد | 09914113664 | تعمیرات کولرگازی ال جی مشهد | تعمیر کولرگازی مشهد

مجموعه فنی کار مشهد نمایندگی مجاز خدمات کولرگازی در مشهد است، با سابقه ای درخشان و طولانی در امر تعمیر کولرگازی مشهد .دارای تکنسینهای متعهد و مجرب اموزش دیده ، مفتخر است تعمیرات کولر گازی در مشهد را با ضمانتنامه رسمی و قطعات فابریک در همان روز ارائه دهد .

 تعمیر کولرگازی در مشهد  در محل شما ، متخصص کار بلد  میخواهد و برای حفظ طول عمر کولرگازی خود ، جهت تعمیرات

 باید آن را به تعمیرکاران متخصص مجموعه فنی کار مشهد  تعمیرات کولرگازی تان را  سپرد .

 فرقی نمیکند که اسپیلت شما چه برندی داشته باشد، در تیم تخصصی فنی کار مشهد  انواع تعمیرات کولر گازی برندهای مختلف همراه با قطعات فابریک و قیمت های طبق نرخنامه اتحادیه انجام میگردد .

 

اینجا تعمیرگاه مجاز و تخصصی کولر گازی و اسپیلت در مشهد میباشد. اکنون که وارد این صفحه شده اید محتمل به مشکلی با کولر گازی منزل یا محل کار خود برخورده اید. با تعمیرات در محل کولر گازی و اسپیلت در مشهد  توسط تیم متخصص فنی کار مشهد  دیگر نگرانی بابت روند تعمیر کولر گازی خویش در مشهد  نخواهید داشت. چرا که :

     تعمیرگاه مجاز کولر گازی با شعبات مختلف در سراسر مشهد خدمات را برای شما عزیزان اسان نموده ایم

     در مجموعه ما تعمیرکار کولرگازی بالباس فرم در محل حاضر میشود
     کلیه خدمات کولرگازی در فنی کار مشهد  با ضمانتنامه رسمی و قطعات فابریک انجام میگردد.
      بعد از تماس شما با تعمیرگاه مجاز کولرگازی فنی کار مشهد توسط اوپراتور مربوطه راهنمایی میشوید تا چنانچه مشکل جزئی بود رفع عیب شود،                                               در غیر این صورت تعمیرکار  کولرگازی در مشهد ظرف کمتر ازدو ساعت  در محل شما حاضر میشود

    چنانچه کولرگازی خریداری نموده اید جهت نصب و استفاده از خدمات پس از فروش، با شماره نمایندگی تعمیرات کولرگازی مندرج شده در برگه گارانتی تماس حاصل نمایید .

تماس با مرکز سرویس 09914113664

باسلام به خوانندگان محترم ،مجموعه فنی کار مشهدجمع اوری شده از شرح عملکرد و نیز عیوب احتمالی کولرگازی است که بنا به نیاز جامعه و نیز بعلت کمبود مطالب در مورد تعمیرات کولرگازی تنظیم شده است امید است که بتوانیم برای مشتریان محترم فنی کار مشهد  مفید واقع شود.

خدمات کولرگازی در مشهد زیر نظر متخصصان فنی کار مشهد میباشد

هزینه تعمیر کولرگازی مشهد طبق تعرفه اتحادیه مربوطه میباشد

تعمیر کولرگازی در مشهد بابهترین تکنسین های بروز مشهد میباشد

تعمیر کولرگازی ال جی ، جنرال، سامسونگ در مشهد و تعمیر کولر گازی اوجنرال

سرویسکار کولرگازی مشهد

تمامی ارورهای کولر گازی اسپیلت

اگر به دنبال خدمات خوب و مناسب قیمت هستید با متخصصان ما تماس بگیرید 

بیشترین مشگلات کولرهای گازی شارژگاز ان است که ما توانستیم پایینترین قیمت را برای مشتریان به وجود اوریم

طریقه نشت یابی در کولرگازی:

اولین روش از نشت یاب الکترونیکی میباشد که تمامی متخصصان ما به این وسیله مجهز هستند

دومین روش نشت یابی روش سنتی میباشد که با محلول نشت یاب میتوان از وجود نشت گاز مطلع شد

سومین روش با لامپ نشت یاب میباشد میدانید که مبرد یا همان گاز هالوژنه در تماس با مس گرم میشود و باعث پدیداری نشت میشود و بعد از باز کردن الکل از طریق شیر سوزنی شعله ایجاد میشود.

نشت یابی کولرگازی

ارور کولر گازی جنرال بانه ای

کولر گازی جنرال که از طریق راههای غیر قانونی و نیمه قانونی وارد کشور میشوند دارای اسم های گوناگون می باشند مثل جنرال اس اچ ، جنرال سی اچ ، همگی دارای یک برد الکترونیک هستند و ارورها و خطاهای یکسانی دارند

E2 -  این خطا ایراد در سنسور محیطی کولر می باشد - خرابی سنسور محیطی کولر مقدار مقاومت سنسور بررسی شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با ما تماس بگیرید

E3 -  خطا در سنسور پایپ - سنسور متصل به اوپراتور - مقدار اهم سنسور پایپ چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید

E4 -  خطا در یونیت بیرونی (OUTDOORUNIT) بررسی سنسور پایپ و تعویض آن

E5 -  خطا ایراد در فن بلوور داخلی می باشد - مقدار اهم فن بلوور چک شود - سوختگی فن بلوور - خرابی برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با  تماس بگیرید

E7 -  مشکل در کابل های ارتباطی بین دو یونیت داخل و خارج می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید

E8 -  مشکل در میزان دمای بالا کندانسور (دیفراست) می باشد - خرابی کندانسور دیفراست - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید

DF -  یخ زدایی و یا دیفراست - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید

ارورهای کولرگازی اسپیلت جنرال گلد برعکس کولرهای دیگر جنرال نظیر لبخندی می باشد

F9 -  خطای سنسور محیطی می باشد - خرابی سنسور محیطی دستگاه مقدار مقاومت سنسور محیطی چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید

F8 -  خطای سنسور پایپ می باشد -  سنسور متصل به اوپراتور - مقدار اهم سنسور پایپ چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید

F7 -  خطای دیفراست می باشد - خرابی دیفراست مقدار اهم بررسی شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید

زمانی که تصویر فن موتور بر روی نمایشگر نشان داده نمی شود یعنی اینکه هوای اتاق سرد است

 

ارور کولر گازی دو تیکه جنرال

کد خطا F1 - خطای محافظ فازها می باشد - سوختگی محافظ - خرابی برد اصلی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید

کد خطا F2 - این خطای محافظ فازها است - سوختگی محافظ فازها - خرابی برد اصلی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید

کد خطا F3 - مشکل خطا از محافظ ولتاژ زیاد می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید

کد خطا F4 - علت خطا از محافظ ولتاژ کم می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با ما تماس بگیرید

کد خطا F5 - خطای گرمای زیاد - خرابی برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با متخصصان ما تماس بگیرید

کد خطا F6 - مشکل خطا از اورلد می باشد - سوختگی اورلد - خرابی برد اصلی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید

کد خطا F7 - خطای سنسور یونیت بیرونی می باشد - خرابی سنسور یونیت بیرونی مقدار مقاومت سنسور یونیت چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز ما تماس بگیرید

کد خطا F8 - مشکل از محافظ ضد یخ زدگی می باشد

کد خطا F9 - این خطا یخ زدگی می باشد

کد خطا F10 - گرمایش الکترونیکی

تعمیر کولرگازی مشهد

 

ارور کولرگازی جنرال گلد

کد خطا F9 - خطای سنسور محیطی می باشد - خرابی سنسور محیطی دستگاه مقدار مقاومت سنسور محیطی چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرکاران مجاز ما تماس بگیرید

کد خطا F8 - خطای سنسور پایپ می باشد -  سنسور متصل به اوپراتور - مقدار اهم سنسور پایپ چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید

کد خطا F7 -  خطای سنسور دیفراست می باشد - خرابی سنسور دیفراست مقدار اهم بررسی شود تعویض سنسور - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و باما تماس بگیرید

 

ارور کولرگازی اسپیلت دیواری اجنرال

نشان گر df و یا برفک زدایی نشان داده می شود - علت آن این می باشد که دستگاه در حالت برفک زدایی می باشد

تصویر فن موتور نشان داده نمی شود - این به معنی این است که هوای اتاق سرد می باشد

E2-L2 - این خطا مربوط می شود به اشکال در سنسور اتاق - چک کردن مقدار مقاومت سنسور اتاق - خرابی سنسور اتاق - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجازما تماس بگیرید

E3-L1 - این خطا مربوط می شود به اشکال در سنسور لوله - مقدار مقاومت سنسور اتاق بررسی شود - تعویض سنسور اتاق - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با متخصصان ما تماس بگیرید

E4-L5 - این خطاوضعیت تغیر عادی رله

 

کدهای نمایش                                         انواع اشکالات           
کد خطاهای کولر اسپلیت کانالی اجنرال ۲۵، ۳۰، ۳۶، ۴۵ هزار
 
E0:00           = خطاهای ارتباط بین دستگاه داخلی ودستگاه خارجی

E2:00           = باز بودن حسگر دمای اتاق

E3:00           = اتصالی

E4:00           = بازبودن حسگر مبدل حرارتی داخلی

E5:00           = اتصالی حسگر مبدل حرارتی داخلی

E6:00           = بازبودن حسگرمبدل حرارتی خارجی

E7:00           = اتصالی حسگرمبدل حرارتی خارجی

EA:00           = باز بودن حسگر دمای بیرونی

Eb:00           = اتصالی حسگر دمای بیرونی

EC:00           = بازبودن حسگر دمای لوله ی تخلیه

Ed:00           = اتصالی حسگر دمای لوله ی تخلیه

EE:00           = فشار بالای غیر عادی 

EF:00            = دمای لوله ی تخلیه غیرعادی

کد خطاهای کولر اسپلیت اجنرال کاستی ۳۰، ۳۶، ۴۵ و ۵۴ هزار

E:00             = خطای ارتباط ( بین دستگاه داخلی ودستگاه کنترل از راه دور )

E:01             = خطای ارتباط ( بین دستگاه داخلی ودستگاه خارجی )

E:02             = بازبودن حسگر دمای اتاق

E:03             = اتصالی حسگر دمای اتاق

E:04             = باز بودن حسگر مبدل حرارتی داخلی

E:05             = اتصالی حسگر مبدل حرارتی داخلی

E:06             = باز بودن حسگر مبدل حرارتی خارجی

E:07             = اتصالی حسگر مبدل حرارتی خارجی

E:08             = خطای ارتباط با منبع تغذیه

E:09             = عملکرد کلید تغذیه

E:0A             = باز بودن حسگر دمای بیرونی

E:0b             = اتصالی حسگر دمای بیرونی

E:0C             = بازبودن حسگر دمای

E:0d             = اتصالی حسگر دمای لوله ی تخلیه

E:0E             = فشار بالای غیر عادی

E:0F              = دمای لوله ی تخلیه غیرعادی

E:11              = مدل غیر عادی

E:12              = حالت غیر عادی فن داخلی

E:13              = سیگنال خارجی غیر عادی

E:14              = خارجی غیرعادی EEPROM

کدخطاهای کولرگازی اسپلیت ایستاده اینورتر بوش مدل ۴۲۰۰۳
یونیت خارجی
کدخطا          شرح خطا
E0             خطای برد الکترونیکی

E2            مشکل ارتباطی بین دو یونیت

E3        مشکل ارتباطی بین دو برد

E4        سنسورهای T3 , T4

E5      خطای ولتاژ

P1        فشار گاز بالا
P2       فشار گاز پایین
P3     آمپراژ بیش از حد در کمپرسور
P4      دمای بیش از حد کمپرسور
P5       دمای بیش از حد در کندانسور
P6        برد کنترل
P7        دمای بیش از حد در اواپراتور

کدخطاهای کولرگازی اسپلیت ایستاده اینورتر بوش مدل ۴۲۰۰۳
یونیت داخلی         
کدخطا           شرح خطا
P0           افت دما در اواپرتور
 P1          فعال شدن عملکرد دیفراست
Ed         سنسور دمای محیط، اتصال کوتاه
E1          مشکل ارتباطی بین دو یونیت
E2          سنسور T1 – اتصال کوتاه
E3        سنسور T2 – اتصال کوتاه
E4         سنسور T2B – اتصال کوتاه
E7         نقص برد الکترونیکی

ارورهای کولر جنرالA/C GENERAL error code
کولر گازی جنرال که از طریق راههای مختلف وارد کشور میشوند دارای اسم های گوناگونی هستند مثل جنرال اس اچ .جنرال سی اچ .

همگی دارای یک برد الکترونیک هستند و ارورها و خطاهای یکسانی دارند .

E2  = ایراد در سنسور محیطی کولر

E3 =ایراد در سنسورپایپ (سنسور متصل به اواپراتور )

E4 = ایراد در یونیت بیرونی (OUTDOOR UNIT )

E5 = ایراد در فن بلوور داخلی

E7 = ایراد در کابل های ارتباطی بین دو یونیت داخل و خارج

E8 = ایراد در میزان دمای بالا کندانسور (دیفراست )

DF =یخ زدایی یا دیفراست

وقتی تصویر فن  موتور برروی نمایشگر نشان داده نمیشود یعنی هوای اتاق سرد است .

ارور کولر گازی مک کوی    McQuay AC
E1=خطای فشار پایین کمپرسور ۲ (low pressure)
E2=خطای فشار بالای کمپرسور ۲ (high pressure)
E3=اورلود کمپرسور ۲
E4=خطای سنسور پایپ کویل ۲
E5=خطای دمای اب سیستم ۲
F2=خطای سنسور پایپ کویل ۱
F4=خطای سنسور محیطی دمای برگشت هوا
E11

F6=خطای ارتباطی
F9=نشت گاز کمپرسور ۱
FE=نشت گاز کمپرسور ۲

H1=اورلد کمپرسور ۲
H4=خطای فشار زیاد کمپرسور ۱

L1=خطای فشار کم کمپرسور ۱
L3=دمای اب ورودی خیلی کم هست یا خیلی زیاد هست
L4=خطای سوییچ جریان اب
L5=خطای دمای اب سیستم

ارور کولر گازی مدیا Midea AC
#ارورهای_کولرگازی_مدیاایستاده_مدل_GIANT_E60R

Midea Floor Stand
 

تعمیرات کولرگازی در مشهد

E1, E2, E3, E4=سنسور دما یونیت داخلی یا قطع هست یا اتصال کوتاه

E6=محافظ یونیت خارجی عمل کرده است

P4= دمای اواپراتور دستگاه داخلی خیلی کم یا زیاد هست ، در نتیجه کمپرسور خاموش میشود توسط برد کنترل

P5=دمای کندانسور یونیت خارجی خیلی زیاد هست .و کمپرسور خاموش خواهد شد برای جلوگیری از اسیب دیدن

P9=تنظیم کنترل هوای گرم و

ارور کولر گازی جنرال

E2 -  این خطا ایراد در سنسور محیطی کولر می باشد - خرابی سنسور محیطی کولر مقدار مقاومت سنسور بررسی شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجازما تماس بگیرید

E3 -  خطا در سنسور پایپ - سنسور متصل به اوپراتور - مقدار اهم سنسور پایپ چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجازما تماس بگیرید

E4 -  خطا در یونیت بیرونی (OUTDOORUNIT) بررسی سنسور پایپ و تعویض آن

E5 -  خطا ایراد در فن بلوور داخلی می باشد - مقدار اهم فن بلوور چک شود - سوختگی فن بلوور - خرابی برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز ما تماس بگیرید

E7 -  مشکل در کابل های ارتباطی بین دو یونیت داخل و خارج می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز ما تماس بگیرید

E8 -  مشکل در میزان دمای بالا کندانسور (دیفراست) می باشد - خرابی کندانسور دیفراست - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجازما تماس بگیرید

DF -  یخ زدایی و یا دیفراست - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجازما تماس بگیرید

ارورهای کولرگازی اسپیلت جنرال گلد برعکس کولرهای دیگر جنرال نظیر لبخندی می باشد

F9 -  خطای سنسور محیطی می باشد - خرابی سنسور محیطی دستگاه مقدار مقاومت سنسور محیطی چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجازما تماس بگیرید

F8 -  خطای سنسور پایپ می باشد -  سنسور متصل به اوپراتور - مقدار اهم سنسور پایپ چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجازما تماس بگیرید

F7 -  خطای دیفراست می باشد - خرابی دیفراست مقدار اهم بررسی شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز ما تماس بگیرید

زمانی که تصویر فن موتور بر روی نمایشگر نشان داده نمی شود یعنی اینکه هوای اتاق سرد است

ارور 

کد خطا F1 - خطای محافظ فازها می باشد - سوختگی محافظ - خرابی برد اصلی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با ما تماس بگیرید

کد خطا F2 - این خطای محافظ فازها است - سوختگی محافظ فازها - خرابی برد اصلی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با متخصصیم ما تماس بگیرید

کد خطا F3 - مشکل خطا از محافظ ولتاژ زیاد می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با ما تماس بگیرید

کد خطا F4 - علت خطا از محافظ ولتاژ کم می باشد - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجازما تماس بگیرید

کد خطا F5 - خطای گرمای زیاد - خرابی برد الکترونیک - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید

کد خطا F6 - مشکل خطا از اورلد می باشد - سوختگی اورلد - خرابی برد اصلی - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز فنی کار مشهد تماس بگیرید

کد خطا F7 - خطای سنسور یونیت بیرونی می باشد - خرابی سنسور یونیت بیرونی مقدار مقاومت سنسور یونیت چک شود - فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجازفنی کار مشهد تماس بگیرید

کد خطا F8 - مشکل از محافظ ضد یخ زدگی می باشد

کد خطا F9 - این خطا یخ زدگی می باشد

کد خطا F10 - گرمایش الکترونیکی

تعمیرات کولرگازی جنرال تعمیرات کولرگازی هایسنس تعمیرات کولرگازی ال جی تعمیرات کولرگازی سامسونگ در محل بصورت تضمینی برای شمامشتریان محترم سایت فنی کار مشهد میسر گردید اعزام تکنسین به محل در سریعترین زمان ممکن

اصول کار کولرگازی 

کولرگازی تشکیل شده از چندین قطعات که باهمدیگر سیکل راتشکیل میدهند و باعث به وجود امدن سرما و گرما در محیط میشوند کولرگازی ها دومنظوره بوده اند و در تابستان هوای سرد و در زمستان هوای گرم تولید میکنند حالا میپردازیم به اجزای تشکیل دهنده کولرگازی 

1 کمپرسور

2 چگالنده یاکندانسور

3 تبخیر کننده یا اواپراتور

4 لولهای رابط

5 اکسپنشن والو

6 گاز مبرد

7 فن داخلی و خارجی

8 برد الکترونیکی

9 فیلتر های تهویه هوا

10 مجموعه پروانه

هریک ازین قطعات وظیفه ای انجام میدهند و بیشترین خرابی در کولرگازی خرابی فن، کمپرسور، نشتی مدار گاز، برد الکترونیکی و سنسور میباشد که متخصصان فنی کار مشهد بااموزشهای و مهارتهایی که دارند میتوانند در جهت بهبود مشگل دستگاه شما گام اساسی برداشته و در کوتاهترین زمان مشگل کولرگازی شمامشتری محترم را مرتفع و رفع عیب نمایند

تعمیر کولرگازی سامسونگ در مشهد

تعمیر کولرگازی ال جی در مشهد

تعمیر کولرگازی بوش در مشهد

تعمیرات کولرگازی در مشهد
تعمیرات تخصصی کولرگازی در مشهد


دلیل خرابی خازن کولر گازی و آموزش تست آن :

عمده ترین خرابی های کولر گازی در فصل تابستان که نیاز به تعمیر کولر گازی می باشد خراب شدن خازن کولر گازی می باشد و بیشترین علت این خرابی به دلیل این است که کولر گازی در اوج گرما مداوم کار می کند و هر چند دقیقه ترموستات می کند و به کمک خازن کمپرسور روشن می شود  و این عمل ممکن است چندین بار در شبانه روز انجام شود که حاصل خرابی خازن را در بر دارد.

در این مقاله قصد داریم دلایل خرابی خازن کولر گازی و نحوه تست آن را به صورت گام به گام به شما آموزش دهیم. اما قبل از آن بهتر است که ابتدا بدانید که خازن چیست

خازن کولر گازی

خازن چیست
خازن عبارتست از دو صفحهٔ موازی فلزی که در میان آنها  لایهای از هوا یا عایق قرار می گیرد خازنها انرژی الکتریکی را نگهداری میکنند و به همراه مقاومتها، در مدارات تایمینگ استفاده میشوند.

اگر هر یک از مشکلات زیر برای کولر گاز شما بوجود آمد در ابتدا به سراغ خازن کولر گازی برود و آن را تست کنید البته ممکن است عوامل دیگری باعث خرابی شده باشد.

۱ – موتور فن روشن می شود اما کمپرسور روشن نمی شود؟

علت این است که خازن کولر گازی خراب است. اگر دلیل خرابی کولر گازی خازن کولر گازی باشد به محض حرکت ترموستات در جهت عقربه های ساعت موتور میل به حرکت از خود نشان می دهد اما روشن نمی شود و به راه نمی افتد . که در چنین حالتی به علت جریان اضافی که کمپرسور در این حالت می کشد عمل  اورلود نیز اتفاق می افتد.

۲ – کلید فن را روی کلیه حالت ها قرار داده ایم اما فن روشن نمی شود؟

اگر علت خرابی از خازن کولر گازی باشد با حالت ۱ کلید فن موتور صدای هوم داده و شروع به امپر کشی می کند.در چنین حالتی اگر به موقع کلید فن را خاموش نکنیم موتور فن خواهد سوخت.

در صورت چنین مشکلاتی خازن را از مدار خارج کنید و به طریق روش های تست خازن کولر گازی که در زیر ذکر شده است خازن را تست کنید و در صورت نیاز تعویض کنید.

ب – اگر روی خازن علایمی مانند برآمدگی یا ترکیدگی یا فرو رفتگی دیده میشود به احتمال زیاد خازن معیوب و خراب است.

ج – بهترین روش تست خازن کولر گازی این است که با دستگاه اهم متر خازن را تست کنیم.با اتصال هر دو سر سیم های اهم متر به خازن اگر عقربه بسرعت تا انتها رفته و دوباره به آرامی تا وسط صفحه برگردد و از انجا به کندی به جای اول خود برگردد نشان دهنده این است که خازن سالم است و اگر غیر از این رخ دهد خازن معیوب است.

د – روش اخر خطرناکترین روش تست خازن است که این روش معمولا توصیه نمیشود بدین صورت است که دو سر خازن را با دو رشته سیم به ولتاژی که روی آن نوشته وصل میکنیم و سپس به هم متصل میکنیم اگر جرقه آبی شدید ایجاد شود نشان دهنده این است که خازن خراب سالم است و اگر جرقه زرد رنگ و ضعیف بود نشانه معیوب بودن خازن است.

چرا خازن کولر گازی مدام معیوب میشود:
دمای کار کرد کولر گازی:
تجاوز از محدوده دمایی که خازن برای کارکرد در آن محدوده طراحی شده است طول عمر آن را کاهش می­ دهد. در حالت کلی، موتورهایی که در محیط های داغ کار می ­کنند و یا در محیط ­های با تهویه کم مورد استفاده قرار می­ گیرند. طول عمر خازن به میزان قابل توجهی کاهش می ­یابد خنک سازی موتور و خازن می ­توان طول عمر خازن را افزایش داد.

جریان
خرابی موتور باعث اضافه بار خازن می­شود. این مورد معمولا به ندرت رخ می­دهد. در حالتی که موتور به صورت جزیی و یا کلی در سیم پیچها دچار آسیب شود. یا موتور متحمل اضافه بار گردد جریان افزایش یافته که این هم در جای خود بر عمر خازن تاثیر می­گذارد.

د.

ولتاژ ورودی به کولرگازی
این عامل به تنهایی در کاهش طول عمر خازن اثر نمایی دارد. ولتاژ روی خازن دائم کار نباید از ولتاژ نامی درج شده بر روی آن تجاوز کند.بطور کلی کاهش ولتاژ باعث افزایش شدت جریان(آمپر) میشود و طبیعتا افزایش شدت جریان آمپر کولرگازی باعث افزایش دما میشود .برای مثال اگر اجازه دهیم خازنی با مقدار نامی ۴۴۰ ولت در ۴۵۰ ولت کار کند ممکن است عمر خازن تا ۲۰% کاهش یابد. در ۴۶۰ ولت عمر خازن ۵۰% و در ۴۷۰ ولت ۷۵% طول عمر خازن کاهش می­یابد. و به همین منوال ادامه می­یابد. و با کار کردن خازن در ولتاژی کمتر از ولتاژ نامی آن می­توان طول عمر خازن را افزایش داد.

عمر(ساعت کارکرد):
همه خازنها برای عمر مشخصی طراحی شده ­اند عوامل مختلفی می­توانند این عمر را کاهش و یا افزایش دهند. اما هنگامی که عمر خازن افزایش می یابد از داخل عملکرد آن کاهش می­یابد و به مرور ظرفیت خازنی خود را از دست می­دهد.

تفاوت خازنهای دائم کار و راه انداز درچیست؟
خازنهای راه انداز مقدار زیادی از ظرفیت خازن مورد نیاز برای راه اندازی موتور را در یک مدت خیلی کوتاه (چند ثانیه) دارا هستند. آنها کارکرد دوره­ ای دارند و اگر به صورت پیوسته در مدار تحت ولتاژ قرار گیرند خیلی سریع خراب خواهند شد.خازنهای دائم برای کنترل ولتاژ و جریان برق سیم پیچ به صورت دائمی استفاده می شوند، و از اینرو چرخه کار پیوسته دارند و معمولا نسبت به خازنهای راه انداز مقدار ظرفیت خازنی بسیار کمتری دارند.

آیا خازنهای استارت می توانند با خازنهای دائم کار تعویض گردند؟
جواب هم بله است و هم خیر. در شرایط اضطراری و غیر عادی یک خازن دائم کار می­تواند به عنوان خازن راه­ انداز استفاده شود اما ظرفیت خازنی موجود بسیار کمتر از ظرفیت خازنی است که معمولا به خازنهای راه انداز اختصاص داده شده است. مقادیر نامی ظرفیت و ولتاژ باید منطبق با مقادیر خازن استارت اصلی باشد. و یک خازن استارت نمی­تواند به عنوان خازن دائم کار استفاده شود برای اینکه نمی­تواند به صورت دائمی تحت جریان و ولتاژبرق باشد در این صورت خازن دچار آسیب میشود.

مشخصات یک خازن باکیفیت چه هست؟
مشخصات یک خازن جهت جایگزین کردن یک خازن دیگر در هنگام خرابی مهم است.مشخصات مورد نیاز برای جایگزین کردن خازن موارد زیر هستند:

ولتاژ بهره برداری یا ولتاژ خازن اصلی:
ولتاژ باید حداقل برابر با ولتاژی باشد که در حین کار اندازه گیری می شود. یک موتور که با ولتاژ ۲۴۰ ولت کار می کند بایستی از یک خازن با حداقل ولتاژ ۲۴۰ ولت استفاده کند. البته طراح موتور با توجه به اینکه مدار سیم­ پیچی استارت با خازن تبادل انرژی می­کند و گاهی ولتاژ خازن تا چند صد ولت (بیشتر از ولتاژ تغذیه) افزایش می­ یابد مقدار ولتاژ خازن را انتخاب کرده است. پس سعی کنید ولتاژ خازن انتخابی شما کمتر از ولتاژ خازن اورجینال روی کمپرسور نباشد.

مقدار ظرفیت خازن بر حسب میکروفاراد:
خازن جایگزین، بایستی کاملا منطبق بر خازن اصلی اولیه باشد. بهتر است جهت عملکرد مناسب الکتروموتور خازن جایگزین تلرانسی برابر و یا کمتر از خازن اصلی داشته باشد(این نکته خیلی در انتخاب خازن حائز اهمیت است)

فرکانس :تقریبا تمامی خازنها دارای مقدار نامی فرکانس ۵۰/۶۰ هرتز هستند. خازن جایگزین باید دارای فرکانس نامی شبکه ای باشد که کمپرسور در آن به کار گرفته می شود.

اتصال ترمینالهای خازن:
اتصالات خازن حتی ­الامکان بایستی مطابق خازن اصلی باشد. یعنی اگر کابل دار است با مشابه آن جایگزین شود و اگر فیشی و دارای پیچ است در صورتی که با نوع بدون پیچ جایگزین میشود، قابلیت اتصال روی بدنه را از دست می­ دهد. و یا در صورتی که کابل دار بوده و با فیشی جایگزین گردد احتمال دارد IP کل کمپرسور کاهش یابد.

شکل بدنه و اندازه و خازن:
تقریبا تمامی خازنهای راه انداز دارای بدنه مدور هستند. خازنهای دائم کار مدور نیز بسیار متداول هستند. اما موتورهای زیادی از طراحی خازن بیضوی استفاده می کنند. از لحاظ الکتریکی هیچ تفاوتی ندارند. در اینجا محل قرارگیری و جا شدن در محل نصب،مهم است. اگر فضای جعبه ­ای که خازن در آن قرار می­ گیرد خیلی تنگ و محدود نباشد. نوع بدنه مهم نیست.

چه زمانی خازن نیاز به تعویض دارد؟
بسته به تعداد دفعاتی که موتور راه اندازی می­ شود، مقدار بار (bar)در هنگام راه اندازی، و دمای محیطی که موتور در آن به کار گرفته می­ شود هر خازن راه ­انداز موتور بایستی در نهایت تعویض شود.

چگونه متوجه شویم که خازن راه انداز خراب شده است؟

اکثرا خرابی های خازن راه انداز موتور به دو صورت بروز می کند.درپوش بدنه خازن باد کرده یا بیرون زده است: این حالت معمولا به علت اینکه خازن راه ­انداز در سیکلهای راه­ اندازی در زمان بیشتری در مدار قرار داشته است اتفاق می افتد. درپوش خازن استارت اصطلاحا ورم کرده و احتمالا مقداری از اجزای داخلی نیز بیرون ریخته است. در این حالت به راحتی می­توان گفت که خازن نیاز به تعویض دارد.

موتور به آرامی راه می افتد. آیا خازن خراب شده است؟
شاید خازن خراب باشد. احتمالا ظرفیت خازن به علت فرسودگی و استهلاک کم شده است و یا اینکه اجزای دیگر موتور غیر از خازن آسیب دیده اند.

آیا زمان تعویض خازن دائم کار فرا رسیده است؟
معمولا خازن دائم موتور دیرتر از خازن راه ­انداز خراب می­شود. یک خازن دائم کار نیز به طور متفاوتی خراب و فرسوده می­شود. پیدا کردن زمان تعویض شدن نسبت به خازن راه انداز به بررسی بیشتری نیاز دارد. خازنهای راه­ انداز معمولا هنگامی که خراب می­شوند به صورت واضح و مشخص آسیب می­بینند. از اینرو تصمیم­ گیری در مورد زمان تعویض و عیب یابی زمان­ گیر نیست.

هنگامی که یک خازن دائم کارموتور شروع به کار در خارج از محدوده مجاز می­کند. معمولا به صورت کاهش ظرفیت نسبت به مقدار ظرفیت خازن نامی، خود را نشان می­دهد. (میکروفاراد کاهش می یابد). برای اغلب موتورهای استاندارد، یک خازن دائم دارای تلرانسی است که نشان دهنده مقدار انحراف از ظرفیت نامی درج شده بر روی بدنه آن است. که معمولا ۱۰%± و ۵%± هستند. برای اغلب موتورها ، تا هنگامی که مقدار ظرفیت واقعی در محدوده اختلاف ۱۰ درصد با مقدار نامی قرار دارد وضعیت خوب است. اما وقتی که خازن دائم کار مورد استفاده خارج از این محدوده قرار گرفت نیاز هست که تعویض شود.

در برخی مواقع، به علت خراب شدن ساختمان خازن یا بعضی مواقع به دلایلی غیر از این، خازن دائم کار بعلت فشار درونی باد می­کند .آزمایش در این حالت ساده است. اگر خازن باد کرده است زمان تعویض آن است. اگر اندازه­ گیری با اهم متر اتصال باز یا عدم اتصال را نشان می­دهد نیز زمان تعویض خازن است.

چرا خازن دائم کار آسیب می بیند؟
عوامل مختلفی در کاهش طول عمر خازن دائم کار موثر هستند که در ادامه مورد بررسی قرار میگیرند.
زمان: همه خازنها برای عمر مشخصی طراحی شده­ اند عوامل مختلفی می­توانند این عمر را کاهش و یا افزایش دهند. اما هنگامی که عمر خازن افزایش می یابد از داخل عملکرد آن کاهش می­یابد و به مرور ظرفیت خازن خود را از دست می­دهد.

دما: تجاوز از محدوده دمایی که خازن برای کارکرد در آن محدوده طراحی شده است. طول عمرخازن را کاهش می­دهد. در حالت کلی، موتورهایی که در محیط­های داغ کار می­کنند و یا در محیط­های با تهویه کم مورد استفاده قرار می­گیرند طول عمر خازن به میزان قابل توجهی کاهش می­ یابد با خنک سازی موتور و خازن می­توان طول عمر خازن را افزایش داد.

جریان:خرابی موتور باعث اضافه بار برروی خازن می­شود. این مورد معمولا خیلی کم اتفاق می افتد. در حالتی که موتور به صورت جزیی و یا کلی در سیم پیچ ها دچار آسیب شود یا موتور متحمل بار اضافه شود جریان افزایش یافته که این هم در جای خود بر عمر خازن تاثیر می­گذارد.

ولتاژ: این عامل به تنهایی در کاهش طول عمر خازن خیلی موثر است. ولتاژ روی خازن دائم کار نباید از ولتاژ نامی درج شده بر روی آن تجاوز کند. برای مثال اگر اجازه دهیم خازنی با مقدار نامی ۴۴۰ ولت در ۴۵۰ ولت کار کند ممکن است عمر خازن تا ۲۰% کاهش یابد. در ۴۶۰ ولت عمر خازن ۵۰% و در ۴۷۰ ولت ۷۵% طول عمر خازن کاهش می­یابد. و به همین منوال ادامه می ­یابد. و با کار کردن خازن در ولتاژی کمتر از ولتاژ نامی آن می­توان طول عمر خازن را افزایش داد.

خازن دائم کار موتور تا چه وقت باید کار کند؟
نیمه عمر یک خازن خوب با یک مارک تجاری معتبر (نه خازنی که روی موتور نصب شده است) برای خازن دائم کار ۳۰۰۰۰-۶۰۰۰۰ ساعت کارکرد است. خازنهایی که در کارخانه روی موتور نصب شده ­اند بعضی اوقات طول عمر خیلی کمتری دارند. در این حالات ممکن است خازن حتی با عمری به کوتاهی ۱۰۰۰ ساعت انتخاب شده باشد و در کارخانه نصب شود!
علاوه بر این با توجه به بخش قبلی (دلایلی آسیب دیدن خازن دائم کار) فاکتورهایی که مورد بحث قرار گرفت اگر رعایت شوند به میزان قابل توجهی می­توانند طول عمر خازن دائم کار را افزایش دهند.برای انتخاب خازن های دایم کار وخازنهای استارت به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

انواع خازن
انواع خازن:

درکولرگازی(در تعمیر کولرگازی و تعمیرات کولر گازی و یا سرویس کولرگازی مورد استفاده می باشد.برای سرویس کولر های گازی سامسونگ ، تعمیر کولر گازی جنرال و تعمیر کولر گازی سامسونگ مهم ترین قطعه مورد بررسی قرار گرفته خازن می باشد.)

1-خازن خشک(راه انداز-استارت)

این خازن جهت کار متناوب وغیر دائم به کار می رود که دارای ظرفیت زیاد،ولتاژ کم نسبت به خازن روغنی است و به طور لحظه ای وارد مدار می گردد(1 تا 3ثانیه) وهمراه سیم پیچ استارت از مدار خارج می شود.خازن خشک با سیم- پیچ استارت سری بسته می شود ودر موتورهایی که سیم پیچ استارت آنها از مدار خارج می شود کاربرد دارد،در رله-های جریانی و ولتاژی کاربرد دارند.حداکثر استارت خازن خشک 6تا10 دفعه در ساعت می باشد.

2- خازن الکتریکی(روغنی یا دائم کار) در کولرگازی

این نوع خازن دارای ظرفیت کمترو ولتاژ بیشتر نسبت به خازن خشک می باشد و به طور دائم در مدار بصورت موازی بین سیم پیچ های(S)استارت و(R)رانینگ بسته می شود و مورد استفاده آن دررله های ولتاژی و اتصال مستقیم به کمپرسور می باشد.

در کولرگازی از دونوع خازن روغنی اسفاده می شود  

الف) خازن روغنی کمپرسور که ظرفیت آن در مدل های مختلف بین 25 تا60 میکرو فاراد می باشد.

ب)خازن روغنی فن که ظرفیت آن در مدل های مختلف بین 3 تا 7 میکرو فاراد می باشد.

خازن ها در کولر پنجره ای می توانند به صورت جداگانه و یا مشترک (دوبل) استفاده شوند.

تست خازن کولرگازی: تعمیرکار کولرگازی جهت تعمیرویاسرویس کولرگازی باید با موارد زیرآشناباشد

1-به وسیله جریان برق:2 سر خازن را به مدت 1تا3 ثانیه به جریان برق وصل می کنیم سپس دوسرآن را به هم اتصال می دهیم اگر صدای تقه همراه با جرقه به رنگ آبی دیده شد خازن سالم است اما اگر جرقه ضعیف و به رنگ قرمز باشد خازن خراب است.در این روش باید نکات ایمنی رارعایت کنیم زیرا امکان ترکیدن آن وجود دارد.

2-به وسیله تست لامپ:دراین روش یک لامپ 100 واتی راباخازن سری می کنیم سپس به جریان برق وصل می کنیم اگر لامپ روشن شد نشان دهنده سالم بودن خازن است درغیراین صورت خازن معیوب می باشد.

3-به وسیله اهم متر:در لحظه اول خازن را اتصال کوتاه می دهیم تا جریانی وارد اهم مترنشود بعد رنج مناسب برای اهم متر را انتخاب می کنیم، اگر خازن نشتی داشته باشد عقربه اهم متر به طرف صفر و بتدریج به سمت بی نهایت بر می گردد و قبل از آن می ایستد.حال اگر خازن اتصال کوتاه شده باشد عقربه به سمت صفر میرود

تعمیر آبریزی کولرگازی 

۵ دلیل شایع آبریزی کولر گازی و آموزش رفع آنها

یکی از شایع ترین مشکلاتی که کولرهای گازی در فصل زمستان با آن روبرو می شوند سرازیر شدن آب از پنل داخلی آن یا همان آبریزی کولر گازی می باشد. هنگامی که این مشکل بروز پیدا می کند قابلیت استفاده از این دستگاه از بین می رود و همچنین خسارات بسیار زیادی را برای منزل پدید می آورد که از جمله آنها میتوان به گچ دیوار، خراب شدن کاغذ دیواری و خراب شدن فرش اشاره کرد. برای اینکه بتوانید این مشکل را برطرف کنید حتما باید با ما تماس حاصل نمایید که در این زمینه آشنایی داریم اما نکته ی مهمی که در این مسئله وجود دارد این است که شما نسبت به دلایلی که باعث بروز این مشکل می شوند آگاهی پیدا کنید.و از متخصصین ما مشاوره رایگان بگیرید.

گالری تصاویر محصول
تصاویر
بیشتر
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر